Ett historiskt första sammandrag
2019-05-22 10:00

I helgen som var, åkte Boren för alla på sitt första sammandrag. Lördagen spenderades i Vimmerby.

Det här sammandraget var lite speciellt då Svenska fotbollsförbundet ville testa nya spelformer för kommande år. Därav spelades två matcher vardera spelform: 3 mot 3, 5 mot 5 samt traditionellt 7 mot 7.

Detta år kommer vi fortsättningsvis spela 7 mot 7, hur utvärderingen blir inför kommande år blir spännande att följa.

Ledarna var enormt stolta över laget, den kämparglöd och kamratskap som finns i laget kommer ge många härliga minnen framöver. Ledarna var även stolta över det fokus laget orkade hålla i alla 6 matcher.

Vid dagens slut tog man med sig två vinster hem och massor av nya erfarenheter.

Nu kommer laget fortsätta träna och har siktet inställt på nästa sammandrag!

//borensik.se