Borens Idrottsklubb
Något för Alla - Hela Livet

Spelglädje i Borens P12:or
2022-06-05 20:26
Efter matchen mot Fornåsa tackar spelarna varandra och domaren för matchen.

Här kommer en liten lägesglimt från Borens pojkar födda 2012.
Tidigt i våras var vi nästan för få spelare för att med säkerhet kunna få ihop lag till våra matcher. Men glädjande nog har fler spelare börjat spela med oss! När grabbarna vid ett tillfälle tidigt i maj satt ner och hade teoretisk träning/snack sa man att nya killar skulle tycka att det skulle vara kul att vara med i vårt lag. Med tanke på alla nya tillskott detta år så ska killarna ha en eloge för att de är inbjudande och att vi har en positiv atmosfär i gruppen! Vill man läsa mer om vad föreningen står för och vad som är viktigt i Borens IK rekommenderar jag att man tittar igenom Borencertifieringen som finns på denna länk: Borencertifiering 7 mot 7.

Vi ska så klart fortsätt att utveckla vår atmosfär i gruppen på samma sätt som vi ska utveckla vårt fotbollsspelande. Vi fick i matchen mot Fornåsa ett kvitto på att vi uppträder på det sätt vi vill. Fornåsas ledare kom fram till killarna efter matchen och gav oss beröm och sa att de inte hade mött något lag som spelat så schysst, utan efterslängar och fult spel, det var deras bästa matchupplevelse i år! Det finns tillfällen då knuffar och lite småsparkar skulle ge resultatmässiga fördelar, men det är min övertygelse att det finns bättre sätt att utvecklas på sikt som både fotbollsspelare och människa. Likaså fick vi mycket beröm från Borensbergs ledare efter matchen mot dem. Det är jättekul med beröm och något vi ska vara stolta över, vi kommer fortsätta att sträva efter att aggera på ett positivt sätt även framöver.

/Kalle Qvist, ledare Borens pojkar födda 2012.

Uppstart på Boren 20232023-04-24 15:27
Sommarfotbollsskola2022-05-12 07:29