P12 - information om sommaren
2022-06-13 21:42

Vi har spelat första halvan av årets matcher. Nu är det paus från matchspelandet fram till augusti. Laget fortsätter att träna fram till midsommar, därefter tar vi ett uppehåll med fotbollsträningar under några veckor. Vi återkommer med en bekräftad tidpunkt för när vi startar upp igen.

Grabbarnas sista uppgift innan pausen blir att agera bollvärd vid herrlagets division 3 match mot Torstorps IF söndagen den 26/6. Hälften av killarna kommer att kallas till detta och andra hälften kallas till en match senare i år, kallelse kommer i SportAdmin. Skulle det finnas vilja och lust att styra upp någon typ av aktivitet med grabbarna så skulle kanske denna dag passa? Det skulle kunna vara bad vid badplatsen nedanför fotbollsplanerna och lite grillkorv innan herrmatchen drar igång? Eller kanske bara se herrmatchen tillsammans och uppmuntra killarna att vara hejarklack? Vi ledare lämnar möjligheten öppen för er föräldrar att göra något om så önskas!

Det är kul att vi blivit så många i laget, en konsekvens är att vi är fler än önskvärt på matcherna. Senaste matchen fick grabbarna vara mer avbytare än utespelare. För matcherna i höst kommer därför inte alla kallas till alla matcher. Det handlar om att man kommer få stå över en match eller eventuellt max två matcher av de kvarvarande sju matcherna. Vet man med sig att man har förhinder någon av matcherna efter sommaren så får ni gärna meddela någon av ledarna detta så gör vi vad vi kan för att se till att just den matchen blir den match som man får stå över, matchkalender finns på hemsidan och i SportAdmin.

Självklart blir alla lika ofta kallade och kommer få spela lika mycket, men sjukdom och annat oförutsägbart kan givetvis uppstå.

/Kalle Qvist, ledare Borens pojkar födda 2012.

Uppstart på Boren 20232023-04-24 15:27
Sommarfotbollsskola2022-05-12 07:29