Anteckningar från föräldramöte - 16:e Augusti 2018
2018-08-21 19:55

Summering från träningslägret /teamdagar 3-4 Augusti

• Det blev väldigt lyckat, alla verkar ha haft jätteroligt!

• Vi tränande, körde femkamp, pratade/tränade med Adam Egnell, gick på spökvandring och spelade match med P06!

• Bilder finns på vår lagsida. (http://www.borensik.se/galleri/?ID=215440).

Lite om kommande träningar/matcher

• Vi fortsätter som vanligt tisdag och torsdagar, samma tid 17.30-18.45.

• Vi försöker alltid vara två ledare på träningarna.

• Liknande träningsupplägg som under våren.

• 6 matcher under hösten, den första hemma mot Boxholm den 26:e Augusti.

• Alla matcher ligger upplagda på vår lagsida, kolla för aktuell/senaste information.

• Vi fortsätter att kalla 10 killar till varje match (rullande schema).

Kallelser skickas ut helgen innan matchhelg. Alla instämde i att detta var ett bra upplägg.

• Viktigt att alla svarar på kallelser så fort som möjligt så vi kan kalla nästa på listan ifall man inte kan.

• Om någon redan nu vet att man inte kan något av matchdatumen under hösten så man gärna skicka ett mail till mig. (epost.uffe.g@gmail.com)

• Vi ser gärna att ombyte sker tillsammans vid match. Alla instämde i att detta var viktigt!

Om respekt för varandra, motståndare och domare – och ”regler vid match”

• Viktigt att alla har en positiv attityd under träningar/match och peppar varandra.

• Alla skall känna sig trygga och sedda!

• Överlag funkar det bra, men det har varit några tillfällen då fokus hamnar fel och man klagar på domarbeslut och skriker på varandra i laget.

• Vi kom överens om att ifall man inte uppträder på ett bra sätt under match blir man utbytt och riskerar dessutom att inte bli kallad på nästa match.

• Vi pratar löpande om detta ämne, och viktigt att ni pratar med era barn mellan träningar också.

Cup nästa år?

• Vi kom överens om att fokusera på dagscuper i ”närområdet” under nästa säsong, för att sedan titta på lite större flerdagscuper (t.ex. Bullerby Cup) 2020 istället.

• Vi skall även föröka delta på något inomhuscup under vintersäsong.

Försäljning

• För att finansiera cuper och teamaktviteter behöver vi pengar i lagkassan.

• Kommande helg är det ett ledarmöte där bland annat olika sätt att tjäna pengar till lagkassan skall diskuteras.

• Vi kommer återkomma med information men alla var överens om att vi behöver hjälpas åt med försäljning.

Kassör

• Theo har slutat i laget, och vi behöver hitta en ny kassör som ersättare till Fredrik.(Theos pappa). Frivillig anmäler sig till mig (epost.uffe.g@gmail.com).

Feedback till ledare och övriga frågor

• Fungerar bra i laget och med ledare!

• Viktigt att man pratar med ledare om man har feedback på träningar eller saker ledarna behöver känna till.