Borens Idrottsklubb
Något för Alla - Hela Livet

Mediagrupp 2024

Dokumentation är en viktig del av att utveckla och driva vidare projekt i Borens IK. Genom Borens IK´s mediegrupp kan vi sprida alla goda exempel som finns i vår verksamhet.

Syftet är att inkludera ungdomar med intresse för media och att bryta normen av det traditionella föreningslivet. Vi ser ett stort behov av att erbjuda fler vägar in i idrottsrörelsen och i vårat fall in i fotbollsfamiljen. Den vanliga vägen in i idrottsrörelsen är genom utövandet på spelplanen. Det gör att flera barn och ungdomar kan och går miste om den varma gemenskapen som finns i en förening och idrotten. Genom mediegruppen kan vi erbjuda alternativa vägar in skapas möjligheten till fler att få ta del av vad en förening och idrottsrörelsen har att erbjuda.

Gruppen består idag av fem personer var av en är ledare. Klubben har sedan tidigare investerat i utrustning strävar hela tiden i att bredda kompetens genom utbildning.

Idag producerar klubben allt Foto- och filmmaterial inom den egna verksamheten och vill med gruppens kompetens även erbjuda flera verksamheter i Motala samt Östergötland  dessa tjänsterna.

Vi erbjuder tjänster till företag, privatpersoner, föreningar och organisationer. Hör av dig till ansvarig ledare om du vill veta mer om vad vi kan göra för dig.

Exempel på produktioner hittar man idag på Borens IK’s sociala medier. Borens IK har genom gruppen producerat en rad filmer till lokala aktörer.

Facebook @borensik

Instagram @borensik